Alcem la veu pel feminisme!

Isabel Montaner Borja. Membre de la secretaria Feminismes amb Iniciativa

“No oblideu mai que només farà falta una crisi política, econòmica o religiosa per a que els drets de les dones siguen qüestionats. Aquests drets mai son adquirits. Deureu permaneixer alerta durant tota la vostra vida Simone de Beauvoir

Realitzem aquest article just en meitat de la legislatura que iniciarem al 2019.

Per a la secretaria de Feminismes amb Iniciativa, aquest va ser l’inici de la nostra activitat política, marcat el 2019 per una gran quantitat de campanyes electoral i estant sempre presents dins la necessitat d’anar sentant les bases del que pensem que ha de ser la ferramenta, que suposa tindre una secretaria encarregada de establir la transversalitat en quant a la perspectiva feminista al si d’Iniciativa.

Visibilitzar i sensibilitzar al nostre col·lectiu en questions pròpies de l’anomenada “agenda feminista” amb jornades amb caràcter formatiu, com ara la de “Dones i Ciència” o la “Situació de les dones al món rural” sense oblidar aspectes que generen desigualtat entre dones i homes com ara “l’Escletxa  Salarial ”.

Estant sempre vinculades amb el dia a dia de la societat i tractant de donar resposta des de la secretaria a qüestions que han anat succedint, com ara les diverses preguntes parlamentàries al Senat amb qüestions com ara “la venda d’articles per a pedòfils” i d’altres qüestions com ara “la perpetuació a l’Estat de la desigualtat salarial de la plantilla de traballadores, doncs ni tan sols s’ha contemplat aquesta qüestió per part de l’executiu com a prioritària, contra criteri de al menys el sindicat majoritàri dins la funció pública”.

Aquesta tasca que vam iniciar l’any 2016 i que ha anat agafant forma i fins i  tot li vam donar caràcter oficial als nostres estatuts al congrés de 2018 va reformular-se per continuar donant la mateixa resposta, si pot ser amb molta més força l’any 2020.

Un any marcat per la pandèmia mundial de la Covid-19 que encara vivim i que ha significat una reformulació de la nostra activitat sempre amb la premisa de Beavoir, perquè la nostra responsabilitat ha estat i estarà sempre al servei de la revolució Feminista.

Vos hem de dir que aquesta secretaria ens ha servit per a compartir experiències, com a grup de reflexió, però per sobre, i parle a nivell personal, ens ha reconciliat a moltes amb la certesa que de la força col·lectiva i l’empatia que s’ha generat podrem ser una força “imparable”.

Un lloc de trobada on cabem totes i tots amb la premisa de fer possible la revolta dels somriures, des de l’estima, des de l’ecologisme, la revolata en definitiva de la igualtat de totes les persones de la nostra societat, fer possible doncs la Revolta Feminista.

Perquè als moments més foscos hem seguit buscant eixa llum amb experiències “des del confinament”.

Traslladant el nostre espai a les xarxes, xarxes que si no seguiu: Ja esteu tardant!

Fent, en definitiva, el que pensavem que era necessari.

Vull acabar amb dues qüestions, la primera és que dins del nostre calendari que vos hi adjuntem, caben totes les preocupacions que hi tingueu, per això vos convide a fer-nos aplegar les qüestions que hi penseu podriem abordar i per suposat a assistir a totes i cadascuna de les cites del nostre calendari.

La segona, no és menys important, és solament un gran agraïment, en primer lloc a totes les persones que formeu el grup de treball de la secretaria, sou llum i sou força, gràcies per el vostre compromís amb el projecte i per fer que tot continue sempre avançant.

I en segon lloc a totes i cadascuna de les persones que han treballat amb nosaltres, realitzant propostes, preguntes, formacions, jornades, les que vos heu oferit en algun moment per qualsevol tasca, vosaltres també sou grup de treball i feu que ara tinguem una perspectiva  com a Feminismes amb Iniciativa molt positiva.

Perquè encara ens queda molt que fer, perquè açò no ha fet més que començar i perquè potser moltes no ho creureu però ens aneu a tindre que escoltar atentament tant al sí d’Iniciativa com fora.

I és que la nostra responsabilitat és permaneixer alerta en tots els sentits possibles i des de les ferramentes del feminisme anar construint un projecte des de “l’ecofeminisme essencial”.

mgonzalezm91