Feminisme o Barbàrie

Isabel Montaner Borja. Feminismes amb Iniciativa

Feminismes amb Iniciativa: Una secretària implicada, participativa, inclusiva i activa dins la nostra organització.

Potser puga parèixer una bogeria, però el que tinc clar és que tot i que la secretaria es va constituir el dia 25 de juliol de 2018, el nostre treball es va iniciar molt abans.

Nosaltres com a partit tenim clar que el feminisme és l’única manera de garantir els drets humans, sense oblidar-se de ningú.

Per eixe motiu ens declarem una organització feminista, i molt més enllà som capaços de dir que ens mou l’ecofeminisme.

Cosa que més enllà de qualsevol document polític és vertaderament una realitat.

Potser acudirem a iniciativa guiades per la convicció política en qüestions socials, però si ens quedem i continuem sumant és perquè el projecte val la pena per totes les que aportem la nostra petita visió de la vida.

I encara que la perspectiva feminista no es una cosa nova, pense que el que podem tractar com una revolució en sí mateixa ha estat la creació de la pròpia secretaria.

Una àrea que ha treballat de manera constant, implicant-se amb l’organització del partit i amb els nostres càrrecs a les institucions, fent d’ella una ferramenta útil per a la nostra organització, capaç de canalitzar allò que el moviment feminista i la societat reclama per tal de donar-li forma i fer que eixe discurs i principis foren els nostres.

Prova d’això seria per exemple la campanya sobre la Taxa Rosa, que vam iniciar al 2018 i que encara hui ens acompanya, perquè ningú pot negar aquesta discriminació.

També podríem veure com en previsió de les organitzacions de les campanyes electorals per a l’any 2019 la secretaria va aportar un senzill document amb un protocol d’igualtat, que marcaria un abans i un després en quant a la idea de la representació als nostres propis actes.

Tenim clar que la nostra tasca no és fàcil, ja que tot i que tenim una ferma convicció feminista, les contradiccions masclistes a les que ens enfrontem ens fan tenir clar que sense una bona formació i establir distints debats sobre temes d’interès social i polític seria impossible avançar i abandonar certes barbàries que són molt difícils d’abandonar.

Per eixe motiu el 2019 hem realitzat tres jornades formatives i de debat sobre diversos temes:

La primera  la jornada que va tindre lloc al febrer sobre legalització/abolició de la prostitució amb ponents com Concha Hurtado i Joan Sanfelix i la moderació de Cándida Barroso.

I al mes d’octubre hi tindríem dues jornades, una anomenada “entén i avalua els plans d’igualtat” impartida Mar Vicent i que constatarem era una necessitat per la gran quantitat de plans d’igualtat institucionals i municipals en marxa en aquesta legislatura i que la majoria de vegades, els personal tècnic i els càrrecs ni tan sols saben quina funció tenen i les seues diferències.

I també al mes d’octubre amb motiu del Dia Internacional de les dones rurals realitzarem una jornada sobre aquest tema amb ponents com Regina Campos (presidenta de FADEMUR), Empar Fayor (presidenta de AER), Maite Chafer (DG de desenvolument rural i PAC), Paula Tuzón (SA d’Emergència climàtica i transició ecològica) i Dolors Pérez (Candidata al Senat). Aquesta taula rodona no va ser solament una xarrada per al públic assistent, la nostra secretaria va entendre que a més havia servit per a compartir els seus coneixements i visibilitzar la realitat de la dona rural, cosa de la qual estic segura que totes les responsables de les Institucions van pendre bona nota de tot.

Però que seria de la nostra organització sense l’activisme i el ciberactivisme feminista? Doncs per eixe motiu nosaltres sempre hem estat presents i recolzant dues cites fonamentals per al moviment feminista.

El 8M: Dia Internacional de la Dona i el 25N: Dia Internacional per a la eliminació de la violència contra les dones.

Ser part d’aquestes dates, recolzant les accions del moviment feminista previstes per a eixos dies i compartint els espais públics des de la nostra organització van ser qüestions que sempre hem tingut present.

Per eixe motiu el 8M realitzarem diverses campanyes com la realització d’un vídeo junt amb Joves amb Iniciativa, visibilitzant a Mónica Oltra com activista feminista i defensora de la igualtat real entre dones i homes des de la simulació d’un videojoc del anys 80.

A més de la realització de samarretes corporatives amb el lema “Ni un pas enrere” o les pancartes individuals amb lemes feministes que van ser un gran èxit a la manifestació.

Igual que férem amb el 25N, dia en el que recolzarem les manifestacions i actes acudint a aquests espais amb les nostres camisetes.

Tot això conjugat amb el recolzament que ens ofereix l’espai en xarxa on tenim presència activa i dia a dia dotem de contingut, creant en diversos moments com l’Emergència Feminista declarada el dia 30 de setembre a nivell mundial, campanyes especials amb visibilitat d’aquelles reivindicacions necessàries.

Com veieu l’activitat de la nostra secretaria es constant, activa i combativa.

Tot gràcies a totes les dones i homes que pertanyen a aquesta secretaria, persones compromeses i que constitueixen un motor necessari i que son reflex de la nostra societat.

Totes tenim la responsabilitat de fer que el missatge feminista forme part de la realitat social, però per sobre siga el motor polític de la nostra organització.

Per eixe motiu el 2020 continuarem treballant de valent per oferir-vos assessorament en qualsevol qüestió que vos puga sorgir al dia dia i dins del nostre àmbit, i per suposat que serà un any ple de formacions, reivindicacions, visibilitat dins del calendari establert amb diferents dies internacionals, ocuparem els espais i els farem nostres, però tenim que tindre clar ens cal la vostra implicació i que ens seguiu acompanyant per a fer que la barbàrie desaparega.

Només em resta instar-vos a que estigueu atentes als nostres canals de comunicació doncs la realitat és que ja tenim preparat el calendari de diferents activitats per a aquest any i convidar-vos a acompanyar-nos per aquest camí feminista que hem iniciat i que només serà una realitat si el caminem juntes!

mgonzalezm91