Paraules amb Iniciativa

43 morts, 47 ferits, cap responsable. “Una comissió distinta”.

Fa més de 4 mesos des que va començar la nova comissió del metro. Una comissió, que als ulls de tots podríem dir que està sent prou diferent de l’anterior. Bé, per ser precisos, als ulls de tots excepte del Partit Popular, per als que mai es degués haver reobert l’assumpte.

I els grans valents d’aquesta història, és l’associació de víctimes, que després que el 3 de juliol de 2006 un fatídic accident en la línia 1 del metro de València s’enduguera per davant la vida dels seus familiars, després de viure aquest infern no desitjable per a ningú, no només van haver de fer front a aquesta pèrdua, sinó que damunt van haver de suportar una comissió d’investigació eixe mateix estiu que passaria a la història per ser la més curta (en tan sols 4 dies van comparéixer 70 persones) i a la volta la més fosca, perquè tots els diputats que van participar, coincidien en què els faltava informació, i en què els compareixents, inexplicablement, contestaven d’una forma molt semblant, com si ho portaren preparat. Les conclusions d’aquella comissió van ser que l’accident era inevitable, i l’única causa va ser la velocitat. I per descomptat el govern del Molt Honorable Sr. Camps va passar pàgina d’aquesta tragèdia sense cap dimissió i un únic responsable, el maquinista que malauradament va morir a l’accident.

Bé, he dit tots els diputats… doncs no, cal ser més precisos de nou, tots a excepció dels del Partit Popular, per als que estava tot ben clar i els valencians mereixien oblidar-se ja d’aquest tema i continuar amb les vacances d’estiu, perquè clar, la comissió va ser al mes d’agost, recordeu on estàveu l’agost de 2006? Segur que de vacances, gaudint de les festes dels vostres pobles, o potser fins i tot de viatge a l’estranger… Si, això mateix que esteu pensant tots, Qui va a seguir o tindre el més mínim interés en una comissió d’investigació de l’Accident Metropolità MÉS GREU de tota Europa en ple mes d’Agost?

És sorprenent i a la volta admirable la força que desprenen les persones de l’Associació de Víctimes, que tant han lluitat, i més, després que es descobrira que en l’anterior comissió, la majoria de les compareixences van ser preparades per la consultoria externa HM & Sanchis. La reacció lògica una volta descobert “el pastís” haguera sigut reconéixer el muntatge que va haver-hi en la passada comissió, reconéixer que va ser una “farsa” de comissió, i sobretot demanar perdó.

Però sorprenentment, no va ser així,  i tot i haver-se demostrat la preparació de l’anterior comissió, han sigut capaços de continuar en la mentida. “Zero Responsables”, si així és, 43 morts, 47 ferits, però “0 responsables”  Doncs davant d’aquests fets, a mi m’entra una impotència sublim per no ser capaç d’entendre com el poder pot aplegar a tal grau de manipulació, i que en una qüestió tan greu i trist com va ser aquest accident, amb 43 valencians morts, sí, morts, i 47 ferits, tinguen la sang freda de “muntar” una comissió on tot el món que anava a comparéixer en ella sabia perfectament el que devia dir, i com ho devia dir. El document que va eixir a la llum l’any 2012, deia coses com:

“Su objectivo en esta comparecencia debe ser, le pregunten lo que le pregunten y se desarrolle como se desarrolle, transmitir a los miembros de la comisión que lo ocurrido el dia 3 en las estaciones de Plaza España y Jesús en la Línea 1, sobre las 13h ha sido un accidente, cuya causa ha sido el exceso de velocidad y que este exceso de velocidad no puede ser atribuido a ninguna deficiencia técnica, ni a ninguna dejación de responsabilidades, ni a ningún incumplimiento de acuerdos, pues la línea 1 es segura y sobre la misma se lleva en los últimos 5 años y en los próximos 5, un plan de mejoras que se está cumpliendo escrupulosamente. Sea cual sea el formato y sea cual sea el contenido técnico de las aportaciones, se deberá transmitir una sensación de seguridad que permita garantizar que lo que se está manifestando es lo que los miembros de la comisión van a entender y se van a creer”

El partit popular continua dient que la comissió no va ser preparada, i que no es va “aleccionar” als compareixents, bé, traguen vostés les seues conclusions, això sí, “les pregunten lo que les pregunten”.Responsabilitat

paulasimo